Lester Wunderman

Zakladatel Wundermanu

Je marketingovou legendou a zakladatelem direct marketingu. Narodil se v roce 1920. O třicet let později založil v New Yorku agenturu, která úspěšně funguje v 60 zemích včetně ČR. Dodnes má na Manhattanu kancelář, kam stále dochází.

Do historie se zapsal například bezplatnou zákaznickou linkou, personalizací komunikace a věrnostními programy. Inovoval marketing společností, jako jsou Columbia Records a American Express. V roce 1998 vstoupil do americké Reklamní síně slávy.

Svůj příběh vydal knižně v roce 1996 pod názvem Being Direct. V aktualizovaném českém překladu vyšla kniha v roce 2004 jako Direct Marketing: Reklama, která se zaplatí. Jeho nadčasová poselství jsou pro celý marketingový svět aktuálnější než kdy dříve.

„Rok 1961 byl mimořádně vynikající. Požádali jsme o členství v asociaci 4A. Navštívil mě Irwin Zlowe, tehdejší šéf přijímací komise a prezident své vlastní agentury, a vysvětlil mi, že 4A nemůže přijmout naši žádost bez zvláštního šetření.

Řekl, že naše agentura vydělává příliš mnoho peněz. Komise nevěří, že bychom mohli poskytovat dobré služby a přitom mít takové zisky. Byl jsem konsternovaný. Slyšel jsem dobře? Byli jsme prošetřováni nikoli pro nedostatek kapitálu, talentu, klientů nebo manažerských schopností, ale proto, že jsme mohli být příliš úspěšní!“

Lester Wunderman